Hoe ziet team RWS er uit?

Wilco Fiechter.
Sinds 2014 aan de slag met ‘waterstof’ als de schone brandstof van de toekomst. Samen met de collega’s van het ministerie van Infrastructuur en Milieu zetten we waterstof op de kaart. Daarvoor hebben we contacten met groot aantal partijen bij zowel overheden (OV, provincies) als markt (via bijvoorbeeld het H2-Platform).

Deze rally van #24hc vind ik leuk om, naast al het bureau-werk voor waterstof, nu ook waterstof in de praktijk te ervaren.

Jeroen Hendrikx
Sinds 2009 werkzaam voor Rijkswaterstaat. Sinds 2013 betrokken bij het onderdeel Leefomgeving met name vanuit informatievoorziening en sinds 2016 ook meer inhoudelijk betrokken bij Duurzame Mobiliteit. Ondermeer het platform duurzaam OV en Spoor en H2 pilots met waterstofbussen. Om deze brandstoftransitie van dichtbij mee te maken is enorm interessant. Ik draag graag op deze ludieke manier bij om aandacht te genereren voor deze mooie schone techniek !

Suzan Akin

Suzan stelt zich binnenkort nader voor.

Hub Cox, teammember vanaf de bank.

Sinds 2013 bij RWS actief op het gebied van duurzame mobiliteit en dan met name op het gebied van Duurzaam OV en Spoor. Voorheen bij Agentschap NL (nu RVO) ook bezig geweest met de MeerJarenAfspraak Energie-efficiency (Nederlandse Spoorwegen en later na Rail) en Proeftuin Elektrisch rijden.
Sinds eind 2014 ook betrokken bij de introductie van waterstofrijden en beheer gekregen over de eerste 2 Hyundai's IX35 FCEV in Nederland, waarvan ik er een tijdelijk gereden heb om her en der in het land de waterstofauto te promoten. Na 2-3 jaar mag ik wel stellen dat ik een insider ben.

Waarom doen we mee?

Als RWS zijn we door de hc24 organisatie benaderd om hun te informeren over de stand van zaken. In dat gesprek is uiteraard onze deelname ter sprake gekomen. Gezien onze rol – tezamen met het Ministerie van Infrastructuur en Milieu respectievelijk het Nationaal Waterstofplatform.

Hoe denken we het aan te pakken?

Dat is nog niet zo duidelijk op dit moment. Ons motto: Deelnemen is belangrijker dan winnen.

Onze eigen ervaringen en kennis uiteraard zo goed mogelijk benutten en uitzoeken wat de beste strategie is. Afhankelijk van het reglement en de puntentelling. Maar belangrijkste is dat we de waterstofauto op de kaart zetten en er van genieten. Zoveel mogelijk landen aandoen lijkt ons zonder meer al de moeite waard. Amsterdam, Brussel, Berlijn en Parijs lijkt ons ook een mooie teamdoelstelling.

En verder blijft ons aanvalsplan onder de pet.

Overig

We willen waterstof rijden op de kaart krijgen maar vooral ook laten zien – middels de publiciteit rond verschillende nationale programma’s - dat er binnenkort overal met waterstoftreinen gereden kan worden. Met auto’s, bussen en straks ook met de waterstoftrein van Alstom in Duitsland. De laatste komt in juli 2018 eenmalig naar Nederland (Friesland en Groningen) als alles naar wens verloopt.

 

Plaats reactie


Beveiligingscode
Vernieuwen